Zarząd Oddziału Polskiego Towarzystwa Leśnego jest organem kierującym działalnością Towarzystwa na obszarze działalności Oddziału w okresie między Walnymi Zebraniami Członków. Zarząd działa na podstawie statutu Towarzystwa oraz Ramowego Regulaminu Zarządu Oddziału PTL.


Skład Zarządu Świętokrzysko-Radomskiego Oddziału PTL (od 28 czerwca 2023 r.):

  1. Przewodniczący: Jacek Koba
  2. Zastępca przewodniczącego: Robert Płaski
  3. Sekretarz: Agata Łukomska-Hłopaś
  4. Skarbnik: Leszek Gębski
  5. Członek Zarządu: Piotr Kacprzak
  6. Członek Zarządu: Tomasz Hałatkiewicz
  7. Członek Zarządu: Wojciech Hłopaś
  8. Członek Zarządu: Jan Reklewski
  9. Członek Zarządu: Czesław Korycki
  10. Członek Zarządu: Piotr Borkowski
  11. Członek Zarządu: Wojciech Grad
  12. Członek Zarządu: Ryszard Bis


Do Kompetencji Zarządu Oddziału należy:

  1. realizowanie zadań Towarzystwa zgodnie z uchwałami władz Towarzystwa i Walnego Zebrania,
  2. reprezentowanie Oddziału na zewnątrz,
  3. przyjmowanie nowych członków,
  4. podejmowanie decyzji o wykluczeniu i skreśleniu z listy członków Towarzystwa,
  5. zgłaszanie do Zarządu Głównego wniosków w sprawie nadania godności członka honorowego i odznak honorowych,
  6. sporządzanie planów pracy i preliminarzy budżetowych oraz sprawozdań z działalności Oddziału,
  7. zwoływanie Walnych Zebrań,
  8. tworzenie bądź likwidacja Kół i nadzorowanie ich pracy,
  9. zarządzanie majątkiem Oddziału, w tym zaciąganie zobowiązań i nabywanie praw zgodnie z uchwałami Walnego Zebrania, z wyłączeniem spraw  zwykłego zarządu, tj. o wartości prawa lub zobowiązania jednorazowo nie przekraczającego kwoty określonej aktualną uchwała Walnego zebrania.


Komisja rewizyjna Świętokrzysko-Radomskiego Oddziału  PTL (od 28 czerwca 2023 r.):
 
  1. Przewodniczący: Tomasz Wasiak
  2. Zastępca przewodnoczącego: Grzegorz Wachnicki
  3. Sekretarz: Stanisław Gałązkiewicz
  4. Członek Komisji: Tadeusz Stępień
  5. Członek Komisji: Michał Matuszewski


Do kompetencji Komisji Rewizyjnej należy:
 
  1. kontrola całokształtu działalności Oddziału co najmniej raz w roku ze szczególnym uwzględnieniem spraw finansowych,
  2. zgłaszanie na posiedzeniu Zarządu uwag i wniosków w sprawie działalności Oddziału,
  3. kontrola opłacania składek członkowskich,
  4. składanie na Walnym Zebraniu Członków sprawozdania ze swej działalności i jej wyników, uwag do sprawozdań Zarządu Oddziału oraz wniosków w sprawie udzielenia absolutorium ustępującemu Zarządowi.